«Σήμα κατατεθέν» της νεοκλασικής ελληνικής αρχιτεκτονικής.
Η γραφική κεραμιδωτή (βυζαντινού τύπου) στέγη μαζί με τα ακροκέραμα συνέθεταν την γνωστή όψη των νεοκλασικών σπιτιών.
Το αρχιτεκτονικό αυτό στοιχείο, το ακροκέραμο, έχει τις ρίζες του στην Αρχαία Ελλάδα.
Η γραφική κεραμιδωτή (βυζαντινού τύπου) στέγη μαζί με τα ακροκέραμα συνέθεταν την γνωστή όψη των νεοκλασικών σπιτιών.
Το αρχιτεκτονικό αυτό στοιχείο, το ακροκέραμο, έχει τις ρίζες του στην Αρχαία Ελλάδα.
Σε σχήμα σχεδόν επίπεδο, με έντονα χρώματα εκείνοι συνήθιζαν να το τοποθετούν αραιά περιμετρικά του κτιρίου, ενώ στη νεοκλασική εποχή (19ος & 20ος αι.) παρουσίαζε έντονη αναγλυφικότητα και τις περισσότερες φορές "κάθονταν" το ένα δίπλα στ' άλλο..
Εκατό ακροκέραμα στόλιζαν το νεοκλασικό της οδού Κουρκουμέλη. Οι αποκολλήσεις από σεισμούς, τα ατυχήματα στις επιδιορθώσεις που χρειάστηκαν αλλά και οι ιδιόρρυθμοι κλέφτες τα μείωσαν στα εξήντα. Η ανακατασκευή σήμερα του περιμετρικού γείσου και της ταλαιπωρημένης στέγης έκανε τα ακροκέραμα προσωρινά να εγκαταλείψουν την αιώνια θέση τους για να επανατοποθετηθούν αργότερα και να συμπληρωθούν με πανομοιότυπα.
Η συμπλήρωση αυτή μπορεί να είναι αποδεκτή όταν τα νέα στοιχεία που προσθέτονται δηλώνουν αμέσως την σημερινή τους προέλευση (χρώμα υλικό κατασκευής) και γενικά αποσκοπούν στην ανάκτηση της αυθεντικής άποψης του κτιρίου.
Ο Απόλλωνας "ταξίδεψε" στην πρωτεύουσα εκεί που κάποτε ήταν πλήθος κεραμοποιία και εργαζόταν πυρετωδώς να διακοσμήσουν όχι μόνα τα αρχιτεκτονήματα του Τσίλερ αλλά και τα περισσότερα σπίτια της εποχής .
Γι αυτό το σκοπό έγινε ένα καινούργιο μοντέλο κάπου στο Πειραιά . Με πρωτη ύλη τον πηλό ελαφρώς μεγαλύτερο από το φυσικό (10% περίπου), ετοιμάστηκε με κάθε λεπτομέρια και τέχνη. Η μικρή αυτή αυξηση στο μέγεθος δίνεται γιατί ο πηλός στην διάρκεια του ψησίματος συρρικνώνεται. Από αυτό προέκειψε το αρνητικό γύψινο καλούπι .
Εκατό ακροκέραμα στόλιζαν το νεοκλασικό της οδού Κουρκουμέλη. Οι αποκολλήσεις από σεισμούς, τα ατυχήματα στις επιδιορθώσεις που χρειάστηκαν αλλά και οι ιδιόρρυθμοι κλέφτες τα μείωσαν στα εξήντα. Η ανακατασκευή σήμερα του περιμετρικού γείσου και της ταλαιπωρημένης στέγης έκανε τα ακροκέραμα προσωρινά να εγκαταλείψουν την αιώνια θέση τους για να επανατοποθετηθούν αργότερα και να συμπληρωθούν με πανομοιότυπα.
Η συμπλήρωση αυτή μπορεί να είναι αποδεκτή όταν τα νέα στοιχεία που προσθέτονται δηλώνουν αμέσως την σημερινή τους προέλευση (χρώμα υλικό κατασκευής) και γενικά αποσκοπούν στην ανάκτηση της αυθεντικής άποψης του κτιρίου.
Ο Απόλλωνας "ταξίδεψε" στην πρωτεύουσα εκεί που κάποτε ήταν πλήθος κεραμοποιία και εργαζόταν πυρετωδώς να διακοσμήσουν όχι μόνα τα αρχιτεκτονήματα του Τσίλερ αλλά και τα περισσότερα σπίτια της εποχής .
Γι αυτό το σκοπό έγινε ένα καινούργιο μοντέλο κάπου στο Πειραιά . Με πρωτη ύλη τον πηλό ελαφρώς μεγαλύτερο από το φυσικό (10% περίπου), ετοιμάστηκε με κάθε λεπτομέρια και τέχνη. Η μικρή αυτή αυξηση στο μέγεθος δίνεται γιατί ο πηλός στην διάρκεια του ψησίματος συρρικνώνεται. Από αυτό προέκειψε το αρνητικό γύψινο καλούπι .
Κι από το Πειραιά στα Άνω Λιόσια σε ένα οικογενειακό κεραμοποιείο.
Τρία μόλις τεμάχια την ώρα ήταν το maximum της παραγωγής για τον κυρ-Θέμη. Κι αφού τέλειωσαν.. κι αφού στέγνωσαν για τρεις με τέσσερις ημέρες, ρίχτηκαν στην φωτιά. Ο φούρνος έκαιε και το θερμόμετρο εσωτερικά έδειχνε τους 1100 βαθμούς Κελσίου…
Και σαν από θαύμα γεννήθηκε ο Θεός του Ολύμπου, ένας ακροκέραμος Απόλλων.
Και σαν από θαύμα γεννήθηκε ο Θεός του Ολύμπου, ένας ακροκέραμος Απόλλων.