Το έθιμο της ανάστασης τα μεσάνυχτα του Μ. Σάββατο από πάντα ήθελε μικρούς και μεγάλους - όλο τον κόσμο στη κεντρική πλατεία, μαζί να γιορτάσουν το πρώτο Χριστός Ανέστη.
Να όμως που η στάση του εφημέριου της μια εκ των δύο ενοριών επιμένει να «αναστήσει τον Χριστό» έγκλειστος στο ναό και όχι όπως συνηθίζεται . Αυτό συμβαίνει με την αιτιολογία ότι οι κροτίδες και τα βαρελότα είναι υπερβολικά. Αν δηλαδή του χρόνου και η δεύτερη ενορία κάνει το ίδιο τότε αυτόματα θα καταργηθεί ένα μακροχρόνιο έθιμο που θέλει όλο το κόσμο της πόλης μαζί να γιορτάζει την χαρμόσυνη αυτή στιγμή της ανάστασης. Είναι ίσως η μοναδική μέρα του χρόνου που οι δυο ενορίες του νησιού ενώνονται σε μία. Στις μικρές κοινωνίες επικρατεί έντονα το "εσείς" κι "εμείς" και κάποιες τέτοιες στιγμές βοηθούν αυτό να αξαλείφεται.
Να όμως που η στάση του εφημέριου της μια εκ των δύο ενοριών επιμένει να «αναστήσει τον Χριστό» έγκλειστος στο ναό και όχι όπως συνηθίζεται . Αυτό συμβαίνει με την αιτιολογία ότι οι κροτίδες και τα βαρελότα είναι υπερβολικά. Αν δηλαδή του χρόνου και η δεύτερη ενορία κάνει το ίδιο τότε αυτόματα θα καταργηθεί ένα μακροχρόνιο έθιμο που θέλει όλο το κόσμο της πόλης μαζί να γιορτάζει την χαρμόσυνη αυτή στιγμή της ανάστασης. Είναι ίσως η μοναδική μέρα του χρόνου που οι δυο ενορίες του νησιού ενώνονται σε μία. Στις μικρές κοινωνίες επικρατεί έντονα το "εσείς" κι "εμείς" και κάποιες τέτοιες στιγμές βοηθούν αυτό να αξαλείφεται.
Οι μισοί πάντως Αιτωλικιώτες εκείνη την ώρα νοιώθουν ότι κάτι δεν παει καλά, νοιώθουν ότι κάποιος τους ..εγκαταλείπει .
Η κατάργηση των εθίμων βλάπτει την ορθοδοξία και μάλιστα σε μια περίοδο που ο αριθμός των πολέμιών της αυξάνεται.
Η κατάργηση των εθίμων βλάπτει την ορθοδοξία και μάλιστα σε μια περίοδο που ο αριθμός των πολέμιών της αυξάνεται.
Ευχές πολλές.
Χριστός Ανέστη σε όλους.