Πέμπτη 17 Ιουλίου 2008

Οπισθοδρομικές κομπανίες





Αναστάτωση μέσα στον Ιούλιο!
Από το πρώτο κιόλας δεκαήμερο σε πρώτο πλάνο τέσσερα "έργα"!
Και να…
….Το πρώτο η Λυσιστράτη (Θεατρικό έργο) που έγινε από μαθητές λυκείου που οι οργανωτές θέλησαν μάλλον να επισημάνουν για μια φορά ακόμη τον ενεργητικό «ρόλο» που θα πρέπει να έχει η γυναίκα στην μικρή μας κοινωνία. Εκδηλώνοντας έτσι την ανησυχία τους για το τι μέλει γενέσθαι με τα αρσενικά που ηγούνται.
….Η απομάκρυνση του αγωγού (τεχνικό έργο) -μετά εξαετή αναμονή του δήμου- στα δυτικά γεφύρια έγινε αλλά όπως στα περισσότερα ψάχνουμε να βρούμε τον υπεύθυνο. Να μην απορήσουμε αν κάποια στιγμή επανέλθουν τα νερά στην "πάλαι ποτέ" κατάσταση της δεκαετίας του εβδομήντα...τότε που είχαν πέσει τα νερά της λίμνης στην λιμνοθάλασσα , γιατί θα είναι σίγουρα από την ανεξιχνίαστη διαρροή του υποβρύχιου πλέον αγωγού μας.
….Το « Βγάλτε τον υπουργό από την πρίζα» (θετρικό έργο) με τους κλασικούς πλέον πρωταγωνιστές στο θεατράκι.θύμησε λιγακί τα σκετς του αγαπημένου μας σχολείου. Σώθηκε πάντως από το έξυπνο backround του Κοτσαρη κι από ένα δυό που φαίνεται να αγαπούν τα καλλιτεχνικά.
….Και τον καθαρισμό των καμάρων στα γεφύρια από το «κάρκανο» (τι λέξη κι αυτή θυμίζει καρ(ι)κώθηκα ) από συνεργείο Μεσολογγιτών (?) χάριν της εξυγίανσης της Λιμνοθάλασσας (τεχνικό έργο). «Κατακαϊμένη ρούμελη»! να τα βλέπανε αυτά στην Ευρωπαϊκή Ένωση!
Αναρωτιέμαι καμιά φορά αν γυρίζαμε το χρόνο πενήντα χρόνια πίσω, θα είχε διαφορά η τότε με την σημερινή πραγματικότητα των έργων; Tων έργων γενικά και των τεχνικών και των καλλιτεχνικών. …πολύ φοβάμαι ότι τότε ήταν κατά πολύ πιο υπεύθυνα και ώριμα .
Που να οφείλονται άραγε όλα αυτά;
Ο πήχης έπεσε .
Μήπως ζητάμε πολλά από ένα τόσο δα μικρό μέρος όπως το Αιτωλικό; το είπε πρόσφατα και ο Πάναγιώτης Κοντός (Γ.Γ. Πανεπιστημίου Αθηνών) .
Αναδρομή στην Ιστορία είναι η απάντηση. Σηκώστε αμέσως τον πήχη γιατί χανόμαστε.

Σημείωση
Η Αλήθεια είναι ότι απ' τα θεατρικά έργα είδα μόνο τα βίντεο γι αυτό και η αποψή μπορει να χωλαίνει. Τα τεχνικά έργα όμως… δυστηχώς «τα ‘δα όλα».