Τρίτη 17 Ιανουαρίου 2012

Η γοητεία των «γερασμένων» αντικειμένων.



Οι πίνακες του Σ. Σόρογκα κρύβουν –σαφώς- αισιοδοξία κι ελπίδα, παρόλο που τα αντικείμενα που απεικονίζονται βρίσκονται σε κατάσταση αποσύνθεσης. Μας προτρέπει να κοιτάξουμε με άλλη ματιά την όλη διαδικασία.
Λάτρης της βυζαντινής αγιογραφίας  του άπλετου φωτός,  εκείνου που δεν έρχεται από μια πηγή αλλά από παντού,  λες και όλο το σύμπαν γύρω εκπέμπει ομοιόμορφα απέραντο λευκό, δίνει στα έργα την ιδιαιτερότητα που τα διακρίνει. Αν και θα περίμενε κανείς κάτι περισσότερο για την σχέση με το Θείο, εκείνος αρκείται μόνο (προς το παρόν;) σ αυτό τον κοινό παρονομαστή.
Τα έργα μεγάλων διαστάσεων είναι πράγματι άψογα κρύβοντας μια ανεπαίσθητη αρχιτεκτονική μάτια. Χρωματικά παιχνίδια δεν υπάρχουν.  Καταφέρνει άριστα να αποδώσει το θέμα, με λευκό ακρυλικό και κάρβουνο, χωρίς πολλές φορές τη χρήση της προοπτικής και των σημείων φυγής. Τα αποτυπώνει  με ευγένεια και σεβασμό. Κοιτώντας τα αισθάνεσαι να αιωρείσαι  μεταξύ πραγματικού και μεταφυσικού.
Εκείνος σημειώνει:
«Σέβομαι την πίστη των άλλων. Η αποιέρωση των πάντων πιστεύω ότι συνέτεινε στην απουσία σεβασµού και στις σχέσεις των ανθρώπων, όπως προς τον δάσκαλο, τον ηλικιωµένο, τον ιερέα, τα σύµβολα της πατρίδας, προς το ψωµί που κάποτε, αν έπεφτε κάτω, το φιλούσαµε σηκώνοντάς το».

Η έκθεση «Σόρογκας 50 χρόνια ζωγραφική», φιλοξενείται στο Μουσείο Μπενάκη και θα διαρκέσει ως τις 19 Φεβρουαρίου. Βρεθήκαμε εκεί την περασμένη Κυριακή και «φορτώσαμε»  δύναμη...