Η αρχή
Μια άτυχη στιγμή στο καταμεσήμερο του Αυγούστου του 2005 ήταν αρκετή για να πληγωθεί ο κινητήρας του στο σημείο των βαλβίδων. Έγινε ακριβώς την ώρα που η μίζα έδινε κίνηση στα έμβολα με τον λεβιέ "καρφωμένο"- ξεχασμένο στην ταχύτητα. Το αποτέλεσμα ήταν… το «ξέφτισμα» του ιμάντα κίνησης, ο αποχρονισμός και η παραμόρφωση βαλβίδων. Αυτό ήταν αρκετό να φρενάρει μια και καλή το θηρίο των 2500 cc του «944» και να πέσουν σε λήθαργο τα 185 άλογα που μετέτρεπαν ασταμάτητα την δύναμή τους σε κινητική Ενέργεια.
Σήμερα, τέσσερα χρόνια αργότερα, αποφασίσαμε να τα «σκουντήσουμε» για να ζωντανέψουν πάλι.
Χωρίς την εμπειρία ειδικών αυτοκινήτου , με οδηγό βοηθητικά βιβλία και manual , πολλά πολλά κείμενα και εικόνες από το διαδύκτιο, σε ένα επανδρωμένο ιδιωτικό εργαστήριο, με την πρωτοφανή υποστήριξη ενός εκκολαπτόμενου δεκαπεντάχρονου «μηχανικού» της οικογένειας, αποσπάσαμε την πελώρια μηχανή από το σασί κι αρχίσαμε την μεθοδική ανασύστασή της. Όπως ακριβώς σε διατηρητέο κτίριο, ξεκινώντας με τη λεπτομερή σχεδιαστική αποτύπωση, την αρίθμηση των δομικών στοιχείων και τη μελέτη της λειτουργικότητας του, έτσι κι εδώ ακολουθήθηκαν με ευλάβεια όλοι οι κανόνες του «παιχνιδιού». Με προσοχή λύθηκαν και αποκολλήθηκαν τα επιμέρους ανταλλακτικά. Καπάκι εκκεντροφόρου , κεφαλή, πολλαπλή, κάρτερ λαδιού, φίλτρα, ρουλεμάν, γρανάζια, μίζα, λουριά, εντατήρες, τρόμπες νερού και λαδιού τακτοποιήθηκαν σε ξεχωριστό χώρο με προσοχή και τάξη. Οι βίδες, οι ροδέλες και τα παξιμάδια αφού καθαρίστηκαν, αριθμήθηκαν και μπήκαν σε ειδικά συρταράκια που είχαμε προμηθευτεί για αυτό το σκοπό. Το καπάκι με τις κτυπημένες βαλβίδες ταξίδεψε σε εξωτερικό συνεργείο μαζί με καινούργια ανταλλακτικά που είχαν έλθει απ την αντιπροσωπία. Λειάνθηκε επιμελώς και επέστρεψε καινούργιο έτοιμο για να βρει το ταίρι του.
Για να δώσουμε το στίγμα της προσωπική μας δουλειάς, συναποφασίσαμε μερικά από τα εξαρτήματα να αλλάξουν προφίλ (χρώμα), με στόχο την διάκριση τους από το υπόλοιπο σώμα. Έτσι το καπάκι με το λογότυπο της εταιρίας και το κάρτερ, έγινε ένα υπέροχο γυαλιστερό κίτρινο, οι δύο βάσεις χρυσές και η πολλαπλή εισαγωγής με το κάλυμμα του εκκεντροφόρου επικεφαλής χρώμιο. Χρησιμοποιήθηκαν πυράντοχα χρώματα από επαγγελματία του είδους.
Χωρίς την εμπειρία ειδικών αυτοκινήτου , με οδηγό βοηθητικά βιβλία και manual , πολλά πολλά κείμενα και εικόνες από το διαδύκτιο, σε ένα επανδρωμένο ιδιωτικό εργαστήριο, με την πρωτοφανή υποστήριξη ενός εκκολαπτόμενου δεκαπεντάχρονου «μηχανικού» της οικογένειας, αποσπάσαμε την πελώρια μηχανή από το σασί κι αρχίσαμε την μεθοδική ανασύστασή της. Όπως ακριβώς σε διατηρητέο κτίριο, ξεκινώντας με τη λεπτομερή σχεδιαστική αποτύπωση, την αρίθμηση των δομικών στοιχείων και τη μελέτη της λειτουργικότητας του, έτσι κι εδώ ακολουθήθηκαν με ευλάβεια όλοι οι κανόνες του «παιχνιδιού». Με προσοχή λύθηκαν και αποκολλήθηκαν τα επιμέρους ανταλλακτικά. Καπάκι εκκεντροφόρου , κεφαλή, πολλαπλή, κάρτερ λαδιού, φίλτρα, ρουλεμάν, γρανάζια, μίζα, λουριά, εντατήρες, τρόμπες νερού και λαδιού τακτοποιήθηκαν σε ξεχωριστό χώρο με προσοχή και τάξη. Οι βίδες, οι ροδέλες και τα παξιμάδια αφού καθαρίστηκαν, αριθμήθηκαν και μπήκαν σε ειδικά συρταράκια που είχαμε προμηθευτεί για αυτό το σκοπό. Το καπάκι με τις κτυπημένες βαλβίδες ταξίδεψε σε εξωτερικό συνεργείο μαζί με καινούργια ανταλλακτικά που είχαν έλθει απ την αντιπροσωπία. Λειάνθηκε επιμελώς και επέστρεψε καινούργιο έτοιμο για να βρει το ταίρι του.
Για να δώσουμε το στίγμα της προσωπική μας δουλειάς, συναποφασίσαμε μερικά από τα εξαρτήματα να αλλάξουν προφίλ (χρώμα), με στόχο την διάκριση τους από το υπόλοιπο σώμα. Έτσι το καπάκι με το λογότυπο της εταιρίας και το κάρτερ, έγινε ένα υπέροχο γυαλιστερό κίτρινο, οι δύο βάσεις χρυσές και η πολλαπλή εισαγωγής με το κάλυμμα του εκκεντροφόρου επικεφαλής χρώμιο. Χρησιμοποιήθηκαν πυράντοχα χρώματα από επαγγελματία του είδους.
Τώρα η ανακατασκευή άρχισε να γίνεται περισσότερο ενδιαφέρουσα. Το λογότυπο αφού λειάνθηκε προσεκτικά με ψηλό σμυριδόπανο στο τριβείο, φάνταζε πλέον επιβλητικά πάνω στο κίτρινο. Ο σχεδιασμός και η κατασκευή μιας μεταλλικής τροχήλατης βάσής (με σκοπό την επιθεώρηση της μηχανής σε κάποιο ύψος και σε πλήρη περιστροφή) ήταν πραγματική δημιουργική απασχόληση τόσο στο υπολογιστή με την βοήθεια του CAD, όσο και στο εργαστήριο με την ηλεκτροκόλληση και τον κόφτη.
Και έπεται κι άλλη συνέχεια ..
Και έπεται κι άλλη συνέχεια ..